Garantie en defecten


Garantie bij iPhone2Day.nl

Het is vervelend als een artikel niet of niet naar behoren functioneert. Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt standaard de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer je een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij je zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het artikel en / of het moment van defect doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling.

Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde artikelen de fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie is een extra garantie die wordt gegeven door de importeur of fabrikant. De fabrikant of importeur kan zelf voorwaarden stellen aan deze garantie. Bij sommige producten krijg je tot wel levenslang garantie. Op de productpagina van alle producten op onze website staat aangegeven hoe lang je fabrieksgarantie krijgt.


Terug naar boven

Garantie afwikkeling

We maken bij de afwikkeling van de garantie onderscheid in twee situaties:

Een product is direct bij ontvangst defect (DOA - Dead On Arrival)

In dit geval vervangen wij het product (indien voorradig) altijd direct voor een nieuw exemplaar. Reparatie is in deze situatie niet van toepassing. Je kunt het product bovendien kosteloos retour zenden met een door ons verstrekt retour pakketzegel, of wij vergoeden de gemaakte kosten achteraf. Per situatie zal bekeken worden hoe we dit het snelste en beste kunnen organiseren.

Om een DOA te melden neem je binnen 3 werkdagen na levering contact op met onze klantenservice. Dit kan per mail via het e-mail ticketsysteem of telefonisch op telefoonnummer 023 - 82 00 480. Na de termijn van 3 werkdagen is het niet meer mogelijk beroep te doen op de DOA-procedure en zal het product ter reparatie aan de fabrikant aangeboden moeten worden.


Een product raakt tijdens gebruik defect

Gaat een product wat reeds in gebruik is tijdens de garantie periode defect? Dan geldt de wettelijke garantie, en kan het product - indien voldaan wordt aan de voorwaarden - gerepareerd of vervangen worden.

Om een garantie aanvraag te doen kan je contact opnemen met onze klantenservice. Dit kan per mail via het e-mail ticketsysteem of telefonisch op telefoonnummer 023 - 82 00 480. We bepalen dan in overleg wat de snelste en beste manier is om het defect aan het product te verhelpen.


Terug naar boven

Garantie voorwaarden

Er zijn enkele voorwaarden verbonden aan de garantie die bieden op onze producten.

De koper kan geen beroep doen op garanties in geval van:

  • Normale slijtage aan een artikel.
  • Onoordeelkundig gebruik en / of het niet in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
  • Een artikel welke door of namens de koper aangebrachte wijzigingen of reparaties heeft ondergaan.
  • Beschadiging door opzet of onachtzaamheid (o.a. defecten door valschade / waterschade etc.)

Neem bij twijfel over deze voorwaarden contact op met onze klantenservice. Dit kan per mail via het e-mail ticketsysteem of telefonisch op telefoonnummer 023 - 82 00 480.

Terug naar boven